Hola! MY ID

Hola! MY ID

Thursday 7 November 2013

SET IBU MENYUSU


VITAMIN DAN SUPLEMEN YANG HEBAT DARI SHAKLEE KHAS BUAT IBU-IBU!

Assalamualaikum w.t.h

Hmmm.... hari ini saya nk bercerita mengenai SET MENYUSU SHAKLEE. Suplemen pertama yang saya ambil dan kekal hingga kini. Tak cuba maka tak rasa, bila dah rasa baru tahu kesannya... maka saya jatuh cinta.. he he he..

Dalam Tempoh berpantang Adam HArith Shafiy (AHS) saya dah mula tercari-cari vitamin untuk kesihatan diri sekaligus nak banyakkan susu. Maklumlah tinggal beberapa hari je lagi holiday nak habis, lepas tu dah kena mengadap kerja. En. Hubby saya, awal-awal lagi dah pesan supaya AHS hanya diberi susu saya sendiri sahaja sehingga usianya 2 tahun. Insyaallah. So, nampak gayanya tak boleh lah nak berangan bagi AHS susu formula. hik hik hik.. Lagi pun, waktu kat PPUM memang diorang sangat menutamakan penyusuan ibu ni. So, bila balik rumah pun memang otak dah set macam tu. Lagipun, memang seronok dan bersyukur dapat menyusukan anak sendiri. Bnagga pun ada, ceeewaaahhhh... :)

So, Dalam masa yang terluang kat rumah tu mulalah saya dok mencari dalam internet produk-produk yang sesuai. Saya memang tak suka sangat jamu-jamu ni apatah lagi memang doktor AHS pun dah WARNING. AHS tak boleh terdedah dengan jamu, ubat gegat, kacang parang dan banyak lagi lah sebab dia ada G6PD. Hmmm, ape tu G6PD? Haaaa.. yang tu nanti saya akan cerita kat entri yang lain ya.. Insyaallah. So, cari punya cari kat internet, memang ramai yang syorkan produk SHAKLEE ni. Jujurnya saya memang tak penak tahu pun mengenai produk ni. Ape lagi, lepas je dapat izin En. Hubby saya pun terus contact SID Shah Alam ni danbeli secara tunai. Memang tak sabar la nak cuba kan, tapi kesannya memang nampak ketara. Susu nampak pekat dan AHS cepat kenyang. Dah namanya anak lelaki kan, kerap menyusu. Tapi semakin kerap dia menyusu, semakin banyak susu dan stok yang saya dapat buat. Badan pun rasa segar walaupun tidur memang 3-4 jam je sehari. 

Tapi yang paling best nyer berat badan saya boleh turun. Bayangkan daripada 65kg sekarang 57kg. Dulu sebelum hari nak nikah saya memang obses dengan pusat kecantikan dan slimming ni, memang berhabis banyak lah tapi hampeehhh.. Bila fikir balik buat rugi je. Tak payah semua tu. Yeay! Alhamdulillah dengan izinmu jua Ya Allah.

Panjang pulak saya bercerita. Jangan bosan ya, sekadar pengalaman untuk dikongsi... weeeeee.. Oklah, jom saya kenalkan SET B2: IBU MENYUSU SHAKLE (OPTIMUM):-

  • VITALE (120 tabs)
  • B-COMPLEX (120 tabs)
  • Vita-C (180 tabs)
  • ALFALFA (330 tabs)
  • OSTEMATRIX (120 tabs)
  • ENERGIZING SOY PROTEIN-ESP (850gm)






Tetapi bagi anda yang kekurangan bajet, SET B: IBU MENYUSU (BAJET) ada untuk anda:


  • VITALEA (120 tabs)
  • B-COMPLEX (120 tabs)
  • Vita-C (180 tabs)
  • ALFALFA (330 tabs)



PAKEJ SET MENYUSU INI JUGA BOLEH MENGIKUT BAJET & KESESUAIAN ANDA! Jadi boleh pilih lah ya.. he he he..

Okay, saya juga nak kongsikan kenapa kita perlu mengambil SET MENYUSU atau sebarang suplemen untuk ibu menyusu walaupun anda rasa susu anda dan banyak? Pengalaman ini juga saya rasainya sendiri:-

  • Rasa lebih bertenaga
  • Kurang stress/ tekanan perasaan
  • Mengelakkan meroyan
  • Mengurangkan sakit badan (sakit urat)
  • Kurang mengantuk (pada waktu yang tidak sepatutnya mengantuk)
  • Wajah semakin berseri
  • Mencantikkan kulit & kuku
  • Mengawal Berat badan
  • Membanyakkan susu
  • Memperbaiki keintiman suami isteri



** Dan inilah hasilnya. Stok susu saya dalam masa 4 hari sahaja.. fresh lagi untuk AHS. Alhamdulillah. :)




Walaubagaimanapun kita kena berdoa dan percaya dengan izin Allah s.w.t. Insyaallah.
Jika anda berminat, hubungi saya untuk maklumat lanjut dan dapatkan tips EKSLUSIF!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
SID                                  : SARINA MOHD SIDEK
ID                                    : 969008
HP/ SMS                         : 011-3996 8370 / 019-433 4571
EMAIL                            : sarina.mohdsidek@gmail.com
LIKE/PM on FB/ BLOG : Wonderful ZaraZada by sarina mohdsidek
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"..dan kehidupan adalah rentapan antara ketentuan & kemahuan..."



Thanks for all your love and support. :)
Best Regards!

No comments:

Post a Comment