Hola! MY ID

Hola! MY ID

Wednesday 7 May 2014

CERITA DARI PENGALAMAN SENDIRI - Ibu Buntu.. Anak kurang selera makan & selalu sakit...

Assalamualaikum w.t.h.

Hmmmm... entri kali ni sangatlah berkait dengan diri aku sendiri.. Anak baru je sorang tapi bulan lepas je dah 2 kali masuk hospital dan tiap-tiap minggu demam.. Sekali demam cecah terus 39.5, ada satu ketika 41 darjah celcius.. memag terus check in hospital la jawab nyer.. tu belum kira bulan-bulan yang lepas lagi.

So berita baik aku nak bagitau bulan ni PROMOSI MEAL SHAKES ~ BUY 6 FREE 1. Pada yang memang mengambil MEAL SHAKES ni setiap hari memang tak rugi pun buat 'stock'. Satu keluarga boleh ambik. Haaaaa.. kasik borong lah.. Weeeeee...



Ni aku  nak cerita pasal masalah anak kesayangan aku ni. Aku memang menyusukan Adam sepenuhnya. Sebelum ni memang amik MEAL SHAKES, dalam 2 bulan jugak dia tak demam.. Tapi anak bertuah ni susah nak minum air jadi susahlah aku nak bagi dia MEAL SHAKES ni. Nak bagi makan ubat atau vitamin lain? Memang berperanglah dulu...

Tapi lepas dia demam tiap-tiap minggu tu yang aku memang serik. Start dia jadi macam tu dari bulan Februari tahun ni.. Bukan je risau kat dia.. dengan aku pun stress.. nasib baik la aku ni memang pengambil tegar suplemen SHAKLEE ni. Alhamdulillah badan tu kuat la lagi nak uruskan keluarga dan rumahtangga. Memang aku dengan suami dok check in hospital macam check in hotel la... Last hospital yang Adam masuk bulan lepas SDMC (Sime Darby Medical Centre) Subang Jaya, dapat rawatan dengan Dr.Ali (Pakar Kanak-Kanak). Adam pun suka dengan Doktor Ali ni siap panggil "Atuk". Kalau dengan doktor lain sebelum ni memang dia histeria la. Doctor Ali sarankan Adam ambil 'MULTIVITAMIN' sebab masa ujian darah yang dah keberapa kali (memang banyak kali) diambil HB sangat low sampi cecah ~7, dengan White Blood Cell cecah 20.6 memang tinggi... Masa tu lah aku terfikir nak start MEAL SHAKES ni semula.. Sebabnya setiap kali Dr.Ali buat round mesti dia cakap pasal bagi multivatamin. memang lagi tak sabar la aku nak beli MEALSHAKES ni. Lepas je dapat Adam sihat dan dapat keluar hospital.. Terus aku ajak suami aku pergi HQ Shaklee dan beli. 

Maka bermulalah pengalaman semula MEAL SHAKES SHAKLEE ni... moh layannn..

Jom kita berkenalan dengan MEAL SHAKES SHAKLEE ni..



MEAL SHAKES SHAKLEE merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. MEAL SHAKES SHAKLEE mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang perlu dan tidak perlu.

SIAPA YANG PERLU AMBIL?

1. Bayi bermula 1 tahun ke atas (sebagai multivatimin untuk membantu pembesaran yang sihat dan kuat)
2. Kanak-kanak yang selalu sembelit
3.Kanak-kanak yg kurang selera makan
4. Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
5. Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan (mabuk ketika hamil)
6. Mereka yang mengalami masalah untuk  menelan vitamin dalam bentuk pil
7. warga tua dan seisi keluarga


KHASIAT dalam MEAL SHAKES

  • Mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh tubuh badan yang kita tidak akan perolehi daripada pengambilan makanan seharian.
  • Mengandungi protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu untuk pembinaan sel-sel untuk kulit, kuku, rambut, darah dan sebagainya.


KELEBIHAN MEAL SHAKES

1. Menambah selera makan anak-anak
2. Membantu masalah sembelit
3. Mengatasi masalah selalu selesema, asthma dan eczema.
4. Menambah berat badah bagi mereka yang terlampau kurus


MANFAAT MEAL SHAKES

  • NUTRIEN ASAS untuk tumbesaran kanak-kanak
  • Memberikan TENAGA secara konsisten
  • Menyokong SISTEM IMUN
  • Mengekalkan kesihatan KESELURUHAN

Bagaimana PENGAMBILAN MEAL SHAKES?

1. KANAK-KANAK 1 TAHUN ~ 3 TAHUN : 1 sudu teh untuk 3 kali seminggu
2. KANAK-KANAK 3 TAHUN KEATAS ~ 1sudu teh setiap hari
3. DEWASA ~ 1 sudu besar setiap hari



Antara SET yang mengandungi MEAL SHAKES 

SET KANAK-KANAK CERDAS & PINTAR
~Meal Shakes & Omega Guard~

MIGHTY 3 GEM 
(persediaan untuk berpuasa dan tenaga berpanjangan)
~ ESP + Meal Shakes + Performance Drink~

PROMOSI MAY ~ BUY 6 Free 1~
:: Nak beli 1 boleh, 2 boleh, 3 boleh.. Nak borong 6 lagi lah boleh.. siap dapat percuma 1.. memang berbaloi::

HARGA JUALAN 
~ RM 113.75~


Jadi dari pengalaman aku sendiri, maka lebih baik berkongsi dengan kawan-kawan. Manalah tau boleh membantu. Terima kasih jugak kepada Dr. Ali sebab tekankan pengambilan MULTIVITAMIN kepada Adam. Tapi cara makan tetap sorok-sorok, hikhikhik... Asalkan dia sihat.. Hmmm, sekarang ni dah kuat makan, asal lambat je mesti menangis dan merajuk.. Hobi dia pulak menyanyi je.. senang hatilah katakan.. Badan dah sihat dan kuat. Sejak dari  pengambilan MEAL SHAKES tu Adam dah tak demam lagi buat masa ni. Alhamdulillah... Harap-harap berterusan diberi kesihatan berpanjangan.

::: Inilah Adam Harith :::

Haaaaaa... kawan-kawan, apa tunggu lagi.. Cubalah.. Kalau kita tak cuba mungkin kita tak jumpa jalan penyelesaiannya.. Hubungi saya untuk pembelian, pertanyaan dan keahlian. Saya akan bagi anda TIPS EKSLUSIF... Dan RESEPI MEAL SHAKES yang sedap! Yummmmyyyy...




SID : SARINA MOHD SIDEK
ID : 969008
CTC : 011-39968370 / 019-4334571
LIKE FB : Wonderful ZaraZada by sarina.mohdsidek


No comments:

Post a Comment