Hola! MY ID

Hola! MY ID

Tuesday 20 May 2014

AKU TERJEBAK!! Macammana aku boleh pilih SHAKLEE?

Assalamualaikum w.t.h,


Haaaa.. ada sesiapa dh terjebak ke? Macam-macam perkara boleh buat kita terjebak.. Ni aku nak citer pasal kes macammana aku ble terjebak dengan SHAKLEE ni..

Pada masa tu aku lagi 2 minggu nak start keje... Risau susu untuk Adam xcukup aku pun cuba la cari kat internet ape-ape yang patut. Sebab En.Suamiku dah pesan "Fully Breastfeed ya untuk Adam"... Weeeee.. Maka patuhlah aku pada permintaan En.Suami.. hikhik.. Dalam carian aku tu semuanya cakap pasal SHAKLEE ni. Lagilah buat aku tak sabar nak cuba. Maka, aku sampaikan lah hasrat tu kat En.Suami.. chewwwaaahhh.. Nasib baik dia kata ok.. Bagi green light!

Ape lagi, aku pun tepon la SID Shaklee yang ada dalam blog aku baca tu.. Canteekkk, dia pun tinggal kat Shah Alam.. so COD jelah.. dlm 3 kali gak la aku repeat order ngan dia.. Alhamdulillah, memang susu aku jadi makin banyak.. dalam sehari tu boleh dapat 20 - 30oz tu pump kat opis je.. balik umah dapat lagi dalam 20oz.. dalam sehari okeh! Sukanya hati...tapi aku amalkan lah power pumping, pump ikut jadual.. minum air banyak.. bukan air yang kaler-kaler tu ya.. air putih atau air kosong je ya.. Aku ni pulak memang jenis tak suka minum air, ada kalanya lepas makan aku lupa minum air sampai la malam.. Tapi sejak amik suplemen ni macam dah jadi kebiasaan aku minum air kosong.. sampai la sekarang.. Memang botol air aku ada macam-macam bentuk la.. huhuhu..

Tapi ada jugak yg aku dengar kecewa makan Shaklee ni tak menjadi.. Hmmm, tak semua badan manusia ni sama, yang penting disiplin & minum air kosong banyak-banyak.. Tapi kalau semua tu tak nak susah la kan.. minum air kosong tak nak, makan ikut jadual tak nak.. ape yang korang nak? Telan la la berpapan-papan pil, jamu2 bagai.. pergi salun ke spa ke.. sama gak layaknya nak ikut hati sendiri.. Kalau macam tu buat la ape pun memang tak menjadi la cik kak oiii.. Ehhh.. termembebel pulak... maap.. maap.. bukan ape dari pengalaman aku jugak.. tension abih duit ribu2 kat slimming & saloun kecantikan.. tu semua pengaruh kat TV la sbb nka cantik & kurus masa kawin.. tapi hampeh.. jumpa Shaklee jugak jadik nyerrr.. Yang penting sabar dan yakin, Insyaallah.. Takkan la baru makan sebulan terus lemak tu keluar, melampau la kan.. lemak dah tersimpan sedia ada mau 10tahun kot.. huhuh.. :)

Jadi, berbalik pada citer aku amik Shaklee tu.. Alhamdulillah.. masa keje aku dah siapkan jadual nak pegi "pump' kat surau opis.. memang dah standby letak kat opis satu dan umah satu.. bangga jugaklah sebab dapat hasilkan susu yang banyak untuk anak sendiri.. sambil-sambil tu zikir lah.. tak payah la nak main HP sangatkan.. mana tau susu yang anak kita tu minum berkat.. Insyaallah.. Dalam * jam aku keje tu dapat lah dl 20-30oz, tu belum sambung malam kat umah... hepy..hepy.. stock memang terbaik lah..

Hmmmm, aku pun bukan mampu sangat masa tu nak beli Set Menyusu tu 'complete' semua.. jadinya aku amik Vitamin B Complex + Vitalea + Ostematrix +ESP.. Alfalfa aku tak boleh amik sebab anak aku ada G6PD.. G6PD tu ape? Nanti kat entri lain aku story mory ya! :) So, aku beli sikit-sikit dulu.. sampai la aku mampu beli satu set tu... Haaaa.. korang pun belilah ikut kemampuan dan bajet.. tak payah nak rungsing sangat lah.. pelan-pelan.. Aku makan tu pun dah kurus tu belum masa aku amik satu set untuk menyusu tu.. Tak percaya?


Percaya tak? Percaya tak? Sebelum berat aku 65-68kg... Sekarang ni dalam 55kg tak sampai la 58kg.. phewwwww... jeles tak?

Haaaaa.. kalau tak percaya, nilah buktinya gambar aku sebelum dan selepas.. Ingat artis-artis tu je boleh buat camni... Gambar ni tulen tau! hikhik.. Mana kawan-kawan dan sedara mara yang kenal aku memang terkejut abis.. Muka aku skang ni pun tak payah nak make up bagai.. simple jer.. Sebab nyer jerawat pun tak nak kawan ngan aku dah.. huhuhu

Ha.. tulah.. mula-mula nak makan niatnya nak banyakkan susu untuk Adam jer.. Bila dah jatuh cinta, langsung jadi ahli.. Sekarang ni terus jadi surirumah sepenuh masa dan pengedar berdaftar.. merangkap peniaga online. Harap-harap rezeki aku ada disini.. Dengan pengalaman dari aku sendiri.. Anak dan suami pun aku bagi makan suplemen Shaklee.. "Keluarga Sihat , Hidup Bahagia" ... CChheeeewaaahhh... Seronok, aku boleh urus masa sendiri dan keluarga tanpa ada kekangan.

Korang pun boleh. Antara yakin dan sabar je.

Sama-sama kita kongsi pengetahuan dan pengalaman.

Meh daftar keahlian.. Macam-macam ilmu, tips dan info boleh dapat!

Yang nak beli pun boleh.. Lai.. Lai.. COD area Salak Tinggi,Kota Warisan, NIlai, Putrajaya, Cyberjaya..

Hubungi saya ya!



SID : SARINA MOHD SIDEK
ID : 969008
CTC : 019-4334571 / 011-39968370
LIKE FB : Wonderful ZaraZada by sarina.mohdsidek

No comments:

Post a Comment